Royal-sims
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
SitesPříjemLatest imagesHledatRegistracePřihlášení

 

 Tvorba meshov (vlastných objektov)

Goto down 
AutorZpráva
Samuel
Admin
Admin
Samuel


Poeet p?íspivku : 186
Age : 33
Localisation : Malacky
Registration date : 27. 01. 07

Tvorba meshov (vlastných objektov) Empty
PříspěvekPředmět: Tvorba meshov (vlastných objektov)   Tvorba meshov (vlastných objektov) Icon_minitimeSun Jan 28, 2007 10:11 pm

Tvorba meshov (vlastných objektov) Stoliksj6
1. Začneme tým že si otvoríme SimPe a spustíme Object Workshop.Po kliknutí na Object Workshop sa nám otvorí okno
s možnosťou Start alebo Open.Stlačíme Start.(Ja osobne uprednostňujem clasickú verziu SimPe)
Tvorba meshov (vlastných objektov) New3oc4
Tvorba meshov (vlastných objektov) New4wf6
Tvorba meshov (vlastných objektov) New6ce2
2.Po zdĺhavom načitaní všetkých objektov v hre sa nám zobrazí ich zoznam.Pre tvorbu stolu si otvoríme Surfaces.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New5kt2
A nájdeme si The talking table.To je náš objekt z ktorého vytvoríme nový mesh.Označíme ho,a stlačíme next.V Tasks prepneme na Clone a zasa next.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New7jy1
Tvorba meshov (vlastných objektov) New8qb2
Tvorba meshov (vlastných objektov) New9nc2
3.Zobrazilo sa nám Description.Title názov objektu,Price cena,Description popis.Ak sme si zmenili to čo sme chceli môžeme dať Finish.
Teraz vidíme tabulku Scenegraph.Stačí ak stlačíme tlačidlo OK.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New10yn2
Tvorba meshov (vlastných objektov) New11lq7
4.Vyskočila nám tabulka uložiť do kolonky názov súboru dáme názov nového objektu.Klikneme na tlačidlo Uložiť.
5.Nasledovne vidíme všetky informácie a vlastnosti o tomto objekte.Nás teraz bude zaujímať hlavný zoznam Resource Tree.
kde si nájdeme súbor s menom Geometric Data Container.Po kliknutí naň sa nám zobrazil súbor s rovnakým názvom.Klikneme
naň.Teraz máme v spodnej časti sekciu Plugin View.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New12oq1
6.Pripravíme sa na export nášho objektu.Najprv si ale musíme vybrať čo presne chceme exportovať.V okne Models.Si zaškrkneme
len to čo nemá v názve slovo Shadow čo znamená tieň.ak chceme zisťiť či sme si vybrali dobrý súbor stačí kliknúť na Preview
a uvidíte svoj objekt.
7.Teraz sme pripravený na export.Klikneme na tlačidlo Export a uložíme si náš objekt najlepšie do špeciálneho súboru pre tvorbu
tohto meshu.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New13zt6
Tvorba meshov (vlastných objektov) New14bn1
8.Teraz prichádza ta zábavnejšia časť,tvorba nového meshu.Môžeme SimPe vypnúť a spustiť 3D program.V našom prípade to je
Wings 3D(pri prvej tvorbe odporúčam použiť tento program a až neskôr prejsť na iný).
9.Najprv si nastavíme taký malý detail.V hornom panely Wings klikneme na Window a klikneme na Geometry Graph.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New15cg0
10.Ako prvé potrebujeme dostať do 3D programu náš exportovaný objekt zo SimPe a to spravíme tak že klikneme na File/Import/Wavefront OBJ.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New16hk9
Tvorba meshov (vlastných objektov) New17il8
11.Vidíme náš objekt.V žiadnom prípade nehýbte objektom!!!
12.Označíme si jednu nohu stola,ktorá zčervená.Teraz klikneme na Tools a Save Bounding Box.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New18dt8
Tvorba meshov (vlastných objektov) New19qe8
13.Teraz klikneme v okne Geometry Graph na table dining.Klikneme mimo stola pravým tlačidlom myši a zvolíme Cube.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New20ks9
14.V Geometry Graph si klikneme na Cube2 aby nám kocka zčervenala.Teraz dáme Tools/Scale to saved BB/All.Tým sa nám kocka zmenší na
rovnaký tvar ako mala označená noha stola.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New23cj8
15.Klikneme na novú nohu stola pravým tlačidlom myši a pomocou Move/X,Y,Z si umiestnime nohu na miesto pôvodnej novy skontrolujeme si či nám sedí zo
všetkých strán(kliknutím na stredné tlač myši).
Tvorba meshov (vlastných objektov) New25am5
Tvorba meshov (vlastných objektov) New26yx3
16.V Geometry Graph si zkopírujeme Cube2.(klikneme pravým tlač. na Cube2 a dáme duplicate).Tým nám vznikne Cube2_copy3.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New27wi1
17.Kópia je na tom istom mieste ako originál.Takže zopakujeme to čo v kroku 12. A teraz zase pomocou Move/X,Y,Z presunieme duplikát na miesto druhej nohy stola.
18.Toto zopakujeme aj pri ostatných nohách stola.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New28vt4
19.V Geometry Graph si všetko odoznačíme to znamená že nič nebude červené.Stlačíme X a potom O.Tým si ulahčíme prácu s označovaním vrchnej dosky stola.
20.Zopakujeme Tools a Save Bounding Box.Zopakujeme krok 13. , 14. a 15.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New29cl7
Tvorba meshov (vlastných objektov) New30vf7
21.Ak sa vám tvar nepáči môžete ho upraviť podla mňa je doska malá takže pomocou Scale/X si ju predĺžime a pomocou Scale/Y si ju rozšírime.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New31qp0
22.V podstate máme nový mesh hotový,takže môžeme vymazať pôvodný stôl. (Geometry Graph/Tabledining/Delete).
23.Hore na panely vidíme štyri trojuhoľníky máme označený tretí z ľava,tak si označíme až ten štvrtý.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New32ic1
24.Označíme si všetky štyri nohy stola a klikneme pravým tlač. myši a zvolíme Combine.Tým sa nám všetky 4 nohy spoja do jednej kocky.Niako to neovplivní ich vzhľad
len v Geometry Graph sa nám spoja do jedného.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New33ql8
25.Nohy si premenujeme z Cube na Nohy.Premenujeme aj dosku z Cube6 na doska.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New34jq8
26.Exportujem náš mesh.(File/Export/Wavefront OBJ.Uložíme si to ako Mesh2.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New35kx6
27.Wings vypneme a otvoríme UVMapper.
28.Importujeme si náš mesh.File/Load Model/Mesh2.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New36ju9
Tvorba meshov (vlastných objektov) New37vt5
Tvorba meshov (vlastných objektov) New38pf2
29.Ešte nič nevidíme.Dáme Edit/New UV Map/Planar.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New40ab3
30.Zmeníme Alignment z Z-Axis na Y-Axis a hodnotu Map Size zmeníme na 512,Ok.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New41pd9
31.Teraz už vidíme náš stôl.Dáme Edit/Select/By group.Označíme len Nohy a dáme ok.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New43yw3
Tvorba meshov (vlastných objektov) New44jg0
32.Zase ideme do Edit/New UV Map ale traz dáme Box namiesto Planar.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New46ba7
33.Map Size zmeníme zase na 512.A odháčkneme Split Front/Back.Dáme ok.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New47ls0
34.Edit/Select/None.
35.Teraz pokračujeme podľa obrázkov.Nemal by to byť problém.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New48du7
Tvorba meshov (vlastných objektov) New50gu5
36.Ak sa náš obraz podobá na ten čo je na obrázku môžeme to uložiť (File/Save Model)
Tvorba meshov (vlastných objektov) New51bi5
37.Vyskočí nám tabulka a ak je všetko podľa obrázka necháme to tak a dáme ok.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New52rh1
38.Uložíme to ako Mesh2 čiže prepíšeme objekt ktorý sme sem vkladali.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New53ai4
39.Uložíme to aj v File/Save Texture Map. A hodnoty v tabulke zmeníme na Width-256 a Height-512.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New54si0
Tvorba meshov (vlastných objektov) New55mu2
40.Uložíme ako Mesh2.Tentoraz je to súbor v Bmp.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New56he3
41.Dostávame sa do časti kedy pripravíme objekt na vloženie naspäť do SimPe.Otvoríme Wings 3D a importujeme náš objekt do hry ale musíme dať pozor aby sme
importovali ten správny súbor.Potrebujeme ten čo sme prepísali v UVMapper.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New57py9
42.Zopakujeme krok 23.Označíme obydve časti stola a zopakujeme krok 24 ale s nohami a doskou stola.
43.Stôl je pripravný na texturovanie.Takže dáme File/Export/Wavefront OBJ.
44.Teraz musíme zasa otvoriť UVMapper.Pretože objekt ktorý sme práve uložili vo Wings 3D nieje kontabilný so SimPe.
45.File/load model a načítame súbor ktorý sme uložoli vo Wings 3D.Stačí keď to hnet len uložíme čiže File/Save Model a prepíšeme ten súbor čo sme sem importovali.
46.Objekt je pripravény pre SimPe ale ešte nemámem texturu.Otvorte Grafický program (je jedno aký) a importujte doň súbor ktorý sme uložili v UVMapper ako Bmp!!!
47.Vložte pripravenú texturu (Textury najdeme aj voľne stiahnuteľné na webe).A uložíme to v PNG formáte.
48.Teraz môžeme otvoriť SimPe.
49.V okne Resource Tree klikneme na Geometric Data Containers a v okne Type klikneme na subor s rovnakym nazvom.Vidíme to iste čo sme videli keď sme šli exportovať objekt zo SimPe.
50.Stlačíme Import.Otvoríme súbor ktorý sme uložili v UVMapper.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New58qk5
Tvorba meshov (vlastných objektov) New59da0
51.Vyskočila nám tabulka Mesh Group Importer.Na pravo si nájdeme položku Action.Zvolíme namiesto Add na Repleace.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New60ga4
52.Pod Repleace sa nám zobrazila nová kolonka tam zvolíme Tabledining.A môžeme dať Ok.
53.Stlačíme Commit.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New61uj3
54.Ideme do Tools/Object Tools/Fix Integrity.V tabulke dáme len ok.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New62qn4
55.Uložíme to File/Save.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New63mz4
56.Ideme do Rescource Tree a zvolíme Object Data.Vedla v okne vybereme druhé object data.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New64gt8
57.A dole v tabulke zaháčkneme Update All MMATs.A potom dáme get Guid.
58.Zaregistrujeme sa a dáme zaregistrovať svoj výtvor.Meno si zvolte lubovolné.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New65go4
59.Ak to máme stlačíme najprv Update a potom Commit.
60.Prepneme vedlajšiu tabulku na RAW Data.Pod Catalog Money najdeme Price.Hore nad tabulkou prepneme na Decimal.A hodnotu pri Price zmeníme z 275 na 175.A zasa dáme Commit.
61.Teraz si v hornej tabulke Type prepneme na prvé Object Data.A zasa dáme Get GUID.ALE POZOR TERAZ BEZ TOHO ABY SME OZNACILI UPDATE ALL MMATs.A zasa objekt zaregistrujeme.
62.Dáme Commit ale pozor zase bez toho aby sme dali Update.
63.Toto zopakujeme aj pri tretom Object Data.
64.Importovanie našej novej textury.V tabulke Rescoure Tree zvolíme Texture image.A v Rescoure List si vybereme to kde vidíme texturu starého maxis objektu.(je tam aj tieň bjektu).
Tvorba meshov (vlastných objektov) New66qu2
65.Importujeme našu novú texturu.Teraz klikneme pravým tlač myši a zvolíme Update all size.A zase Commit.
Tvorba meshov (vlastných objektov) New67qg5
66.Rescoure Tree a Catalog Description.V Type to isté.V Plugin Wiev zvolíme názov nášho objektu ktorý sa zobrazuje v hre,a druhý je popis objektu.Stlačíme Default Lang Only
67.File/Save As.A uložíme do zložky Downloads v The Sims 2.
68.Spustíme hru.
69.pokocháme sa našim výtvorom. prekvapený
-----------------------------------------------------------------------
Návrat nahoru Goto down
http://www.royal-sims.com/
 
Tvorba meshov (vlastných objektov)
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Royal-sims :: Tutoriály :: Tutorialy-
Přejdi na: